Je ironií osudu, že právě genialita multi-level marketingu, tedy přímého prodeje na základě osobní reference, je zároveň tím, co nejvíce ohrožuje pověst MLM. Není totiž pochyb, že jde o jednu z nejúčinnějších marketingových zbraní. V různých zemích proto byly a jsou přijímány zákony, které se snaží omezit nežádoucí aktivity, spojené se zneužitím této progresivní marketingové strategie. Ve Spojených státech, kde MLM vznikl, došlo k více precedentům, které podnítily rychlou odezvu zákonodárců. Bohužel v zemích, jejichž legislativa není tak pružná, je při vstupu do MLM společnosti spoléhání se ochrannou moc zákonů velmi problematické, a je nutno si ověřit validitu společnosti (kromě výše uvedeného také administrativní a logistickou strukturu, dobu vzniku společnosti) a kvalitu jejího produktu.

Pokud si chcete vyzkoušet vaše marketingové schopnosti, je práce v dobré MLM společnosti výzvou, kterou byste určitě neměli minout či odsoudit bez hlubšího prozkoumání. Je to práce jako každá jiná, na rozdíl od jiných „zaměstnání“ však opravdu nevyžaduje žádný diplom, kvalifikaci či osvědčení, vlastní kapitál, dokonce není ani nijak limitována vaším věkem či předchozími zaměstnáními. Co však budete zaručeně potřebovat, je značná dávka důvěry ve vlastní schopnosti, sebereflexi, trpělivost nejen při výběru správného produktu, pracovitost, a ochotu na sobě zapracovat.

Budete se muset možná i trochu změnit, vyspravit si nedostatky, které máte v komunikaci s ostatními, vyměnit negativní pohled za pozitivní, naučit se asertivitě a v neposlední řadě odhodlat se opustit nežádoucí návyky a vykročit směle do neznáma.